pondělí 2. března 2015

souhrn 02/2015

Opravdovou a sněhovou zimu jsem si užil až poslední únorový den na Lysé, kdy jsem si odběhl finální etapu Lysa Cupu od Rajské Boudy. Na kopci přes metr sněhu, byl to skvělý zážitek, k tomu ještě můžu přidat vylepšení OR o 3 minuty a slušné, stabilní tempo. Bylo to tak po celý únor? 



Závody jsem jiné neběhal, takže srovnávat můžu pouze několik rychlejších tréninků s loňskými výkony. Velkou radost jsem si udělal dalším OR na 3km, kdy jsem na sněhu a ledu odcválal na 1km úseku za 11:54. Vůbec se mi do toho nechtělo a foukal silný protivítr, nakonec jsem byl rád, že i tento krátký test dopadl dle očekávání. Za lepších podmínek by neměl být problém se dostat pod 11:30. Letošní vysněná meta na 3km je ještě o něco níže, ale běhat rychle se stále učím, takže to chvíli potrvá.

Po většinu měsíce jsem se držel předepsaného tréninku - tři týdny stupňované intenzity s mírným snižováním objemu a poslední týden měl být pomalejší a velkoobjemový. V rámci stupňování intenzity jsem začal běhat i první úseky, zatím v tempu 3-5km závodu. Zkoušel jsem měřené rovinky, stejně tak časovou 1-3 minutovou alternativu střídavého tempa. Zajímavé variabilní tréninky nabízí třeba tento článek  . Na počátku měsíce jsem byl šťastný za suchý kus silnice, chodníku. Tréninky mi stále vycházejí na večer a to už mě na každém rohu čekalo náledí, takže jsem se několikrát vracel s nenaplněnou představou o tréninku. Co mě trochu mrzí, že se mi nepovedlo zaběhnout ani jednou nic delšího, měl jsem v plánu 30km štreky do okolí, víc jak 22-23km jsem však nezvládl ať už časově, nebo z důvodu obavy vyčerpání energetických zásob do dalšího tréninku. Některé dny jsem se musel dost tlačit k tomu, abych nejen vyběhl, ale hlavně odbouchal naplánované dávky. Opět bylo potřeba zařadit i domácí cviky pro uvolnění svalů na nohách, jednalo se hlavně o výpony lýtek ve stoje a bulharské dřepy. Na žebřinách mi přibyla hrazda, takže se teď často trápím u shybů, nebo dalších variací cviků na posílení horní části těla.

Koncem měsíce jsem zabrouzdal po netu a narazil na několik variant testů běžecké kondice, zaujal mě Conconiho test, který jsem realizoval, avšak průběh nebyl zrovna dvakrát ideální a určitě jsem se nedostal daleko za ANP. Nejvíc mi ze začátku vadila synchronizace mého tempa s garminem, kde jsem si přednastavil, jakou rychlostí běžet každé kolo ( 200m školní ovál ) . Podle toho vypadal i nerovnoměrný nárůst tepu, příště mi bude stačit znát čas na kolo pro dané tempo, to si dokážu lépe představit, jak rychle ho běžet. Skončil jsem v cca. 14 kole z 20ti. Ale je fakt, že poslední kola jsem nastavil na rychlost, kterou jsem snad v životě neběžel :-) .

Takhle jsem se bavil v únoru. V číslech je vše jasnější a nejspíš i přehlednější. Pořád vážím +-80kg, Asics zaraca 2 mají natočeno přes 1300km a pořád fungují, to asi nejsou ty pravé údaje :) , naběháno mám cca. 29h, 304km, takže jsem se úplně neflákal. Zajímavé je, že nastoupáno mám o 1/2 méně výškových metrů ( cca. 2000m ) než minulý rok v únoru, přesto se v kopcích cítím lépe, že by tempové běhy, nebo jen navýšení objemu? Každopádně se těším na cyklovýlety do okolních kopců, minulé léto jsem účinek tohoto typu zátěže využil při závodě PKP a byl to super pocit, mít tolik síly v nohách. Zatím trénuji hlavně odpichy, nebo na schodech.

Březen mám hrubě nastřelený, ale budu muset celý plán dobře promyslet, mám zde 2-3 závody před sebou ( 8.3. Kobeřice 20km, 2 místní krosy 6-8km ), což musím zohlednit. Všechny závody budou víkendové, takže středa- čtvrtek poslední náročnější trénink, den před závodem kratší trénink se svižnějšími pasážemi. Docela se mi osvědčily 100-200m rovinky před rychlejšími tréninky, podobně se zkusím rozběhat i před závody. Takže jaro, ať už jsi tady! 







Žádné komentáře:

Okomentovat